Pentingnya Menjaga GIGI

on 13 Oktober 2011

Assalamualaikum & salam sejahtera

Adakah gigi anda seperti ini?

Gigi merupakan anugerah anggota badan kita yang sangat berharga. Bagi mereka yang sudah tidak mempunyai gigi, mereka akan merasakan begitu pentingnya gigi dalam kehidupan seharian mereka. Gigi digunakan untuk mengunyah makanan agar makanan lebih mudah dihadam. Jika memakan tanpa gigi, makanan yang dimakan sukar untuk ditelan dan dihadam. Sebenarnya penjagaan gigi perlulah bermula dari peringkat bayi lagi. Ibu bapa sepatutnya memainkan peranan penting dalam menjaga kebersihan gigi anak mereka supaya gigi anak mereka kekal cantik sehingga dewasa kelek.


Kepada mereka yang masih kurang kesedaran untuk menjaga gigi mereka, bolehlah lihat gambar di bawah ini. Mungkin ia boleh membantu??

Anda mahu gigi seperti ini?
TAK NAK??

Oleh itu jadilah seperti gajah..

Gajah pun sudi memberus gigi, anda? hihi ^^


Wassalam~
Ranking: 5

{ 5 Comments... read them below or add one }

Kakzakie mengatakan...

Heeee... gelinya kakak:)


13 Oktober 2011 08.43
~C-K-K~ mengatakan...

@Kakzakie

geli... nape gili lak... hehe
mesti gigi kakak ni cantik kan..


13 Oktober 2011 08.49
ekin.. mengatakan...

hahaha..entry ni sgt lwk..comel tgk gajah tuhh..:)


13 Oktober 2011 11.40
~C-K-K~ mengatakan...

@ekin..

haha.. saja buat entry macam ni... lawak nasihat... hehe


13 Oktober 2011 11.48
riff mengatakan...

ouch.. huhu.. tp mmg betul.. gigi tu penting mmg kne jage.. selain dr gigi kne jage gak bab2 lain.. kalo korang ade masalah kulit.. bole tgk kat www.rifbook.com tuk penyelesaian mslh.. x rugi lah


27 Februari 2012 20.13

Poskan Komentar

 
© JOMKONGSISTORY.COM All Rights Reserved